Preview

Civil Aviation High Technologies

Advanced search

PATH CONTROL AIRCRAFT OF TRAJECTORY UNDER THE INFLUENCE OF DISTURBANCES ON AN DUAL CHANNEL

Abstract

We discuss the problem of the invariance of the trajectory of the aircraft (LA) in relation to known external influences. It is shown that by splitting the optimal trajectory into segments and constructing invariant trajectory to the perturbation at each such interval, it is possible to obtain a quasi-strong invariance. The problem is solved using the algorithm with the predictive model.

About the Authors

S. A. Kabanov
БГТУ "ВОЕНМЕХ" им. Д.Ф. Устинова
Russian Federation


F. V. Mitin
БГТУ "ВОЕНМЕХ" им. Д.Ф. Устинова
Russian Federation


References

1. Кухтенко А.И. Проблема инвариантности в автоматике. Киев, 1963. 376 с.

2. Петров Б.Н., Рутковский В.Ю. Двухкратная инвариантность систем автоматического управления // Докл. АН СССР. 1965. Т. 161. № 4. C. 789-790.

3. Кабанов С.А. Синтез оптимального управления нелинейной динамической системой с использованием прогнозирующей модели // Изв. РАН. Техн. кибернетика. 1993. № 2. С. 141-147.

4. Кабанов С.А. Управление системами на прогнозирующих моделях. СПб.: СПбГУ, 1997. 200 с.


Review

For citations:


Kabanov S.A., Mitin F.V. PATH CONTROL AIRCRAFT OF TRAJECTORY UNDER THE INFLUENCE OF DISTURBANCES ON AN DUAL CHANNEL. Civil Aviation High Technologies. 2015;(212):51-54. (In Russ.)

Views: 479


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2079-0619 (Print)
ISSN 2542-0119 (Online)