HUMANIZING OF ADMINISTRATIVE ACTIVITY
Abstract
The article deals with determining the basic directions of humanizing the administrative activity in organization the content of which provides a constructive dialog in the «leader-subordinate» system based on taking into account of many-sided nature of a human being, social responsibility of management subject and object. Contradictions of this process conditioned estrangement of people in the vertical line of imperious relations, by displays of destructive qualities of human being are also described.
About the Authors
O. D. GaraninaRussian Federation
A. A. Fedyashov
Russian Federation
References
1. Голубкова Л.Г. Организационное развитие: от инженерного подхода к гуманитарной парадигме / Философия управления: методологические проблемы и проекты. - М.: ИФ РАН, 2013. - С. 159-169.
2. Деминг Э. Выход из кризиса: Новая парадигма управления людьми, системами и процессами: пер. с англ. - М.: Изд-во «Альпина Паблишерз», 2011.
3. Друкер П.Ф. Задачи менеджмента в XXI веке: учеб. пособие. - М.-СПб.-Киев: Вильямс, 2004.
4. Рикер П. Герменевтика, этика, политика. Московские лекции и интервью / пер с франц. - М.: Центр «Академия», 1995.
5. Харитонова В.Н. Клиентелизм в государственной службе: автореф. дис. … канд. социол. наук. - М., 2013.
Review
For citations:
Garanina O.D., Fedyashov A.A. HUMANIZING OF ADMINISTRATIVE ACTIVITY. Civil Aviation High Technologies. 2014;(203):128-132. (In Russ.)