Preview

Civil Aviation High Technologies

Advanced search

PREVENTION OF MISTAKES, CAUSED BY HUMAN FACTOR WHILE USING FLIGHT CONTROL SYSTEMS TOLERANT TO FAILURES

Abstract

The article presents suggestions on the synthesis of tolerant digital systems of management flight based on algorithmic resiliency methods. Implementation of tolerant digital flight control systems will prevent the negative consequences of failures of various aircraft systems and aircraft units.

About the Authors

N. N. Sukhikh
СПб ГУГА
Russian Federation


A. G. Kovalev
СПб ГУГА
Russian Federation


V. L. Rukavishnikov
СПб ГУГА
Russian Federation


References

1. Горячев В.А. Исследование роли человеческого фактора в авиационных происшествиях: тезисы докладов семинара ИКАО «Человеческий фактор». - Л., 1990. - С. A551 - A556.

2. Глумов В.М., Земляков С.Д., Рутковский В.Ю., Силаев А.В. Алгоритмическое обеспечение отказоустойчивости систем автоматического управления // Автоматика и телемеханика. - 1988. - № 9. - С. 3 - 33.

3. Медведев А.В., Сухих Н.Н., Федоров М.С. Структуры и алгоритмы управления сложных авиационных систем // Вопросы теории систем автоматического управления. - Л.: ЛГУ, 1990. - Вып. 8. - С. 26 - 36.

4. Сухих Н.Н., Ковалев А.Г., Рукавишников В.Л. Использование принципа реконфигурации для построения толерантной мажоритарной вычислительной системы // Авиакосмическое приборостроение. - 2009. - № 2. - С. 17 - 21.


Review

For citations:


Sukhikh N.N., Kovalev A.G., Rukavishnikov V.L. PREVENTION OF MISTAKES, CAUSED BY HUMAN FACTOR WHILE USING FLIGHT CONTROL SYSTEMS TOLERANT TO FAILURES. Civil Aviation High Technologies. 2014;(206):76-79. (In Russ.)

Views: 465


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2079-0619 (Print)
ISSN 2542-0119 (Online)