Preview

Civil Aviation High Technologies

Advanced search

OPERATIONAL FAIL-SAFE MODEL CONCEPTION

Abstract

The article considers operational fail-safe model formal description with possible updating and adaptation of parameters during flight cycle accomplishment taking into account unforeseen events.

About the Author

S. A. Krotov
МГТУ ГА
Russian Federation


References

1. Гершман Ю.С., Неймарк М.С. Проблема полноты оценки уровня отказобезопасности воздушных судов // АвиаСоюз. - 2013. - № 46. - С. 50-52.

2. Кротов С.А. К вопросу о контроле отказобезопасности функциональных систем воздушных судов в процессе эксплуатации // Научный Вестник МГТУ ГА. - 2013. - № 197. - С. 79-84.

3. Ерусалимский М.А. Время действовать. Международная конференция по информационным технологиям поддержания летной годности // АвиаСоюз. - 2006. - № 2. - С. 26-27.

4. Tiassou K., Kanoun K. Online model adaptation for aircraft operational reliability assessment, 6th International Congress, Embedded Real Time Software and Systems, Tolouse: France (2012).

5. Seguin C., Bieber P. Formal assessment techniques for embedded safety critical system. 18th IFIP World Computer Congress, Topical Day on New Methods for Avionics Certification, August 26th, 2004, Tolouse (France).

6. Капитонов С.А. Разработка логической модели безопасности полета летательных аппаратов на основе непосредственного учета функциональных признаков его элементов и систем // Проблемы безопасности полетов. - 2009. - № 3. - С. 27-32.


Review

For citations:


Krotov S.A. OPERATIONAL FAIL-SAFE MODEL CONCEPTION. Civil Aviation High Technologies. 2014;(205):37-43. (In Russ.)

Views: 362


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2079-0619 (Print)
ISSN 2542-0119 (Online)