Preview

Civil Aviation High Technologies

Advanced search

DEFINITION OF COMPOSITE THERMAL STABILITY at enterprises of aviation industry for their safe and effective application in heat-stressed units of new gen aircraft engines

Abstract

The article deals with topical issues of development, introduction to businesses of aviation industry the experimental setup and test methods to determine the thermal stability of composites based on carbon materials (carbon fiber, matrix), which are the main structural material of heat-stressed components of aircraft engines of new generation. The article describes the ways of solving these problems.

About the Authors

A. V. Kopylov
ОКБ ОАО «МВЗ им. М.Л. Миля»
Russian Federation


B. V. Zubkov
МГТУ ГА
Russian Federation


References

1. Разработка технологии создания высоконагруженных деталей перспективных авиационных двигателей из композиционных материалов на полимерной, керамической, металлической матрицах. - Пермь: НТС ОАО «Авиадвигатель», 2009.

2. ГОСТ 16504-81. Система государственных испытаний продукции. Испытания и контроль качества продукции. Основные термины и определения. - Введ. 1982-01-01. - М.: Изд-во стандартов, 1982.

3. Машиностроительные материалы: краткий справочник / В.М. Раскатов, В.С. Чуенков, Н.Ф. Бессонова, Д.А. Вейс. - 3-е изд., перераб. и доп. - М.: Машиностроение, 1980.

4. Конструкция и прочность авиационных газотурбинных двигателей / Л.П. Лозицкий, Е.А. Коняев, В.П. Иванов, А.Н. Ветров, С.М. Дорошко и др. - М.: Воздушный транспорт, 1992.

5. Патент на полезную модель 94102 Российская Федерация. Токоподвод к нагревателю для высокотемпературных электронагревательных установок / Баскаков В.Н., Копылов А.В., Семёнова А.Н. 2010.


Review

For citations:


Kopylov A.V., Zubkov B.V. DEFINITION OF COMPOSITE THERMAL STABILITY at enterprises of aviation industry for their safe and effective application in heat-stressed units of new gen aircraft engines. Civil Aviation High Technologies. 2014;(204):50-57. (In Russ.)

Views: 490


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2079-0619 (Print)
ISSN 2542-0119 (Online)