Preview

Civil Aviation High Technologies

Advanced search

WORLDVIEW OF SOCIETY IN THE MIRROR OF MUSICAL CONSONANCES

Abstract

The article addresses the influence of society’s prevailing worldview on the organizational principles of musical material. The analysis also deals with issues of decoding of artistic text.

About the Author

M. V. Alekseeva
МГТУ ГА
Russian Federation


References

1. Арановский М. Мышление, язык, семантика // Проблемы музыкального мышления: сб. статей / под ред. М. Арановского. - М.: Музыка, 1974. - С.90-128.

2. Булез П. Между порядком и хаосом // Советская музыка. - 1991. - № 9. - С. 70-75.

3. Лихачев Д. Поэтика древнерусской литературы. - Л.: Наука, 1967.

4. Малышев И. Музыкальное произведение: эстетический анализ // Диалектика эстетического. - М.: Пробел - 2000, 2006. - С. 185-266.

5. Мартынов В. Культура, иконосфера и богослужебное пение Московской Руси. - М.: Прогресс - Традиция, Русский путь, 2000.

6. Михайлов А. Музыка в истории культуры. - М.: Изд-во МГК им. П.И. Чайковского, 1998.

7. Ручьевская Е. Функции музыкальной темы. - Л.: Музыка, 1977.

8. Холопова В. Музыка как вид искусства. - СПб.: Лань, 2000.

9. Ямвлих. О Пифагоровой жизни / пер. с древнегреч. И.Ю. Мельниковой. - М.: Алетейа, 2002.


Review

For citations:


Alekseeva M.V. WORLDVIEW OF SOCIETY IN THE MIRROR OF MUSICAL CONSONANCES. Civil Aviation High Technologies. 2014;(203):150-152. (In Russ.)

Views: 438


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2079-0619 (Print)
ISSN 2542-0119 (Online)