WORLDVIEW OF SOCIETY IN THE MIRROR OF MUSICAL CONSONANCES
Abstract
The article addresses the influence of society’s prevailing worldview on the organizational principles of musical material. The analysis also deals with issues of decoding of artistic text.
References
1. Арановский М. Мышление, язык, семантика // Проблемы музыкального мышления: сб. статей / под ред. М. Арановского. - М.: Музыка, 1974. - С.90-128.
2. Булез П. Между порядком и хаосом // Советская музыка. - 1991. - № 9. - С. 70-75.
3. Лихачев Д. Поэтика древнерусской литературы. - Л.: Наука, 1967.
4. Малышев И. Музыкальное произведение: эстетический анализ // Диалектика эстетического. - М.: Пробел - 2000, 2006. - С. 185-266.
5. Мартынов В. Культура, иконосфера и богослужебное пение Московской Руси. - М.: Прогресс - Традиция, Русский путь, 2000.
6. Михайлов А. Музыка в истории культуры. - М.: Изд-во МГК им. П.И. Чайковского, 1998.
7. Ручьевская Е. Функции музыкальной темы. - Л.: Музыка, 1977.
8. Холопова В. Музыка как вид искусства. - СПб.: Лань, 2000.
9. Ямвлих. О Пифагоровой жизни / пер. с древнегреч. И.Ю. Мельниковой. - М.: Алетейа, 2002.
Review
For citations:
Alekseeva M.V. WORLDVIEW OF SOCIETY IN THE MIRROR OF MUSICAL CONSONANCES. Civil Aviation High Technologies. 2014;(203):150-152. (In Russ.)